• Motto:

  • Nauka to dar

  • Doceń to

  • Pomyśl o przyszłości

  • już dziś

unitedcasino


Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; SIGPlusGifDecoder has a deprecated constructor in /home/coma33/domains/gimnazjumlubasz.edu.pl/public_html/plugins/content/sigplus/core/imagegenerator.php on line 539

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; SIGPlusGifEncoder has a deprecated constructor in /home/coma33/domains/gimnazjumlubasz.edu.pl/public_html/plugins/content/sigplus/core/imagegenerator.php on line 751

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; SIGPlusMPEGPosterExtractor has a deprecated constructor in /home/coma33/domains/gimnazjumlubasz.edu.pl/public_html/plugins/content/sigplus/core/imagegenerator.php on line 892

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJw_allvideos has a deprecated constructor in /home/coma33/domains/gimnazjumlubasz.edu.pl/public_html/plugins/content/jw_allvideos/jw_allvideos.php on line 18

         Nauka ortografii nawet dla nastolatków jest zadaniem niezwykle trudnym, a jednocześnie uzyskanie kompetencji ortograficznej koniecznym warunkiem dalszej edukacji. Decyduje również o skuteczności porozumiewania się w języku pisanym. Niestety, w dzisiejszych czasach coraz mniej mówi się o poprawności i mówi się poprawnie, a z pisaniem także nie jest najlepiej. Dlatego w szkołach pielęgnuje się zarówno mowę ojczystą, jak i utrwala zasady, aby pisać poprawnie. Nie każdy musi być mistrzem w dziedzinie ortografii, ale podstawy mieć musi…a utrwalając zasady ortograficzne może odkryć, że nie jest ona arcytrudną dziedziną i warto zgłębiać jej tajniki i czytać, pisać, powtarzać.

       Na początku grudnia w  naszym gimnazjum odbył się II etap Szkolnego Konkursu Ortograficznego „Ortograficzna Corrida” . Wzięło w nim udział 17 uczniów klas II-III oddziałów gimnazjalnych, wyłonionych w I etapie konkursu – klasowych dyktandach. W skład komisji konkursowej weszły: mgr Magdalena Janc – Węglewska,  mgr Monika Kawka, mgr Justyna Dykaw.

Celem konkursu jest co roku doskonalenie umiejętności poprawnej pisowni ortogramów, umiejętność zastosowania reguł ortograficznych w praktyce, utrwalanie zasad ortograficznych, wdrażanie do systematycznej pracy ze słownikiem ortograficznym, wytwarzanie nawyku pisania poprawnego ortograficznie, które z czasem winno stać się czynnością automatyczną a także pobudzanie zainteresowania polską pisownią oraz wyrabianie czujności ortograficznej. Uczniowie zmierzyli się z testem ortograficznym, który obejmował nie tylko znajomość reguł pisowni, ale ich praktyczne zastosowanie w pisowni ortogramów. Do ostatniego etapu, który odbędzie się pod koniec marca zakwalifikowali się:

  1. Patrycja Fryś z kl. III c

  2. Gabriela Ewert z kl. III c

  3. Aleksandra Ozorkiewicz z kl. II b

  4. Jakub Sokół z kl. III b

  5. Kinga Jessa z kl. II a

  6. Agata Kalkowska z kl. III a

  7. Martyna Skotarczak z kl. III a

  8. Weronika Furman z kl. II c

  9. Natalia Piotr z kl. II a

  10. Edyta Magdziarz z kl. III c

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów na kolejnym etapie rywalizacji.

M.J.-W. 

Gimnazjum Lubasz